Teşekkür ve Temenni


Çok sevdiğim İstanbul ve hâtıralarımdan silemediğim Kocamustafapaşa... Çocukluk ve gençliğimin rengârenk dünyası... 
Bu semtin elli yıl öncesini hâfızamda kalanlarla aktar-mağa çalıştığım bu kitaptaki insanların çoğu ebediyete göçtüler. Allah’tan hepsine rahmet diliyorum.
Nejat Gülen’in Heybeliada, Rasin Örsan’ın Kaybolan Bakırköy, Adnan Giz’in Bir Zamanlar Kadıköy, Dr. Müfit Ekdal’ın Bir Fenerbahçe Vardı isimli eserleri ve benzer çalışmalar, elinizdeki kitabın yolgöstericisi oldular. Birlikte sık sık nostaljik sohbetlere daldığımız dostum Hasan Âli Göksoy bendeki hâtıra sevdâsını görünce, “neden yazmıyorsun?..” dedi ve işte bu kitap ortaya çıktı.   
Hırslı bir kitap kurdu olan, kütüphanesinden çok istifade ettiğim, bana kucak dolusu İstanbul kitapları taşıyan oğlum Sermet’e; yılmadan, usanmadan bana bilgisayar kullanmayı öğretmeğe çalışan oğlum Server’e; beni gayrete getiren eşim Serpil’e ve bu işe niyetlendiğimi bilip,“kitap ne zaman bitecek?” diye sorarak beni “vazgeçmekten” vazgeçiren dostlarıma teşekkür ederim.
Herkese, hâtıralarını yazmalarını tavsiye ederim... Ve herkesin, geçmiş günleri benden daha  iyi hatırlamalarını, böylelikle dünleri yarınlara daha sağlıklı taşımalarını dilerim.
İstanbul -Acıbadem, Temmuz 2005                           
Semih Somunkıran

No comments:

Post a Comment